#BNCL

Our Story

WE ARE BRAND NEW CONCEPT LAB.

Brand New Concept Lab is in 2012 door twee retail-vakidioten in het leven geroepen: Peter Pietersma, Creative Director, en Reinier Hessing, Commercial Director.
Beiden hebben een goed gevulde rugzak met retail ervaring, opgedaan bij toonaangevende merken, nationaal en internationaal, op managementteam- en directieniveau.
Geen doorsnee reclamebureau moest het worden, maar een club 'friendly rebels', die originele, eigenzinnige en vooral uitvoerbare concepten voor merken ontwikkelt. 'Onze concepten gaan over de verbinding tussen mensen en merken, die ergens voor staan, in geloven en relevant willen zijn', aldus Peter en Reinier. 'Think big and always in solutions', is hét uitgangspunt tijdens alle conceptonwikkelingsprocessen: 'Waarom kan een
bakkersketen naast brood geen kookgerei verkopen? Zolang het verhaal klopt, is alles mogelijk', zegt Peter. 'Mijn ervaring is dat een goed kloppend verhaal begint met je afvragen wie je bent en wie je wilt zijn, en misschien wie je vooral niet moet of wilt zijn', vult Reinier aan. Brand New Concept lab is een broedplek waar vakspecialisten aan tafel komen als de opdracht dat vereist. Dit zijn specialisten op het gebied van marketing, branding, communicatie, styling, visual merchandising, product en retail design. Hierdoor is Brand New Concept Lab in staat een krachtig en onderscheidend merk neer te zetten, een winkelformule uit te rollen of om een bestaand merk naar 'the next level' te brengen. 'Wij kruipen in de huid van onze opdrachtgever en gaan door totdat we de ware essentie te pakken hebben'.

TERUG

#01

TREND TRANSLATION

Welke trends zijn zichtbaar in de markt en welke zijn voor jou relevant?

Wereldwijd zijn vele ontwikkelingen te ontdekken, die bepalend zijn voor heersende en komende trends op het gebied van Fashion, Lifestyle & Culture en Design. BNCL analyseert en monitort deze trends en weet deze voor een merk of organisatie te vertalen naar bruikbare informatie, in tekst en beeld. Hiermee kan bijvoorbeeld een collectie worden opgebouwd of een koers worden uitgezet, die van invloed is op een toekomstige missie of zelfs het totale winkelbeeld. Dit traject wordt tailor-made gerealiseerd.

Next

#02

BRAND TRANSLATION

Wie ben je en wie wil je zijn?

Door een strategische herijking, die collectief in een organisatie wordt gedragen, is het mogelijk een nieuwe positie in de markt te bereiken. Door het verhaal te schrijven of te herschrijven krijgt een merk vleugels. BNCL ontwikkelt nieuwe merken door een marktpositie te ontdekken en een merkbeschrijving te ontwikkelen, bijvoorbeeld in de vorm van een brand book, een krachtig instrument voor de toekomst van een merk In een brand book worden essentiële vragen als “wie zijn we en waar staan we voor?” beantwoord; het geeft merken authenticiteit en bestaansrecht, en zorgt voor relevantie. BNCL gebruikt een eigen en unieke methodiek, die nieuwe en bestaande merken in staat stellen zich te profileren, een merkvoorkeur te ontwikkelen in een markt met veeleisende consumenten, die op zoek zijn naar een authentiek en eigen geluid.

Next

#03

CONSUMER TRANSLATION

Hoe en waarmee bereik je jouw doelgroep?

Met een verhaal alleen bereik je de consument niet, daarvoor heb je sterke, onderscheidende communicatie en de juiste productomgeving nodig, zowel online als offline, want hiermee wordt jouw verhaal op een authentieke en onderscheidende wijze verteld. Aansluiting zoeken met de consument is mogelijk door het bereiken van het juiste publiek, consumenten die op zoek zijn naar jouw product. BNCL weet deze vertaalslag als geen ander te maken door in de huid te kruipen van een merk én haar potentiële klanten. Hierdoor ontstaat er een perfecte omgeving voor het product, van website, campagne tot aan de winkelvloer.

Next