Brand strategy | Brand book | Logo & Visual identity | Retail strategy | Visual content
Ontwikkel een meubelmerk met een eigen, herkenbaar en vooral onderscheidend gezicht, dat was de opdracht. We organiseerden sessies met stakeholders om het basisidee en de briefing te formuleren. Je kunt het ook soul searching noemen, want we hadden eerlijke en persoonlijke input nodig om het merk een gezicht te kunnen geven, een collectie te vormen en te positioneren.
The surfer dude in us
‘Smile, your’e on Brix’, die kreet kwam al snel naar voren tijdens de eerste brainstormsessies. Brix moest een ‘way of life’ zijn, niet alleen een collectie meubels en accessoires. In het brand book hebben we het verhaal van Brix opgeschreven, over de surfkerel of vrouw die op zoek is naar avontuur en spanning en stiekem in ons allemaal schuilt. BNCL ontwikkelde bouwstenen voor het samenstellen van de collectie en de tone of voice voor de presentatie van het merk.
De collectie van 2021 kreeg als titel Sunset dreams mee. Vanuit het idee dat je bij zonsondergang vanaf het strand op blote voeten je huis – retro cool and spicy bohemian – zou binnenlopen. Easy, laid-back living. Het vormde de drode draad voor de fotoshoot, het magazine en de beursstands in Brussel en Keulen.