Strategy | Brand identity | Brand book | Logo & visual identity | content
DWI vervult sinds 1993 een iconische rol als hét retailcentrum op het gebied van wonen in Nederland. Het is een ontmoetingscentrum, waar ruim 150 exposanten, retail en wholesale brands, elkaar versterken en retailers inkopen en inspiratie opdoen. BNCL is gevraagd een visie en een strategie te ontwikkelen die aanhaakt op de huidige tijdgeest, om ‘future’ proof’ te worden als retailcentrum. ‘Home for innovation and inspiration’ is samengevat het alomvattende speerpunt, het haakje waarop de nieuwe propositie is gebaseerd. DWI moet bruisen, ’the place to be zijn’ om kennis en inspiratie op te doen. BNCL ontwikkelde voor DWI een brand book en een nieuwe visual identity.
Connectivity
Het huis van de toekomst, zo zagen wij het voor ons. Door een overkoepelend thema in te zetten, waarbij alle deelnemende exposanten aan bijdragen met hun product of dienst. Een gezamenlijke visie op wonen, zo luidde de doelstelling. Van designmeubel tot smart tech en van handgemaakte kussens tot innovatief slaapsysteem. ‘Connectivity’ was het sleutelwoord. Een meubelmaker vertelt zijn of haar ambities aan een organisatie die zich bezighoudt met smart home solutions; zo’n out-of-the-box-gesprek, daar lieten wij ons door triggeren en gebruikten we als vertrekpunt, waarmee toekomstige events vormgegeven kunnen worden.