brand new concept lab

EK RETAIL IN MOTION

Verbinding en innovatie
voor retail Nederland

EK retail in motion

World of living

Brand strategy | Trend forecasting | Concept development | Communication

Euretco is de grootste retail-serviceorganisatie van Nederland. Deze club – die stiekem voor 3 miljard consumentenomzet verantwoordelijk is – vroeg ons een concept te ontwikkelen voor de woonbranche; om verkoopsturing te geven aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van meubels en lifestyle. Consumenten zijn tegenwoordig lastig in hokjes te plaatsen en willen dat eigenlijk ook niet meer. Wij zijn het daarmee eens., want ook onze club is super verdeeld. Vanuit dat perspectief zijn we ‘wonen’ in de breedste zin van het woord onder de loep gaan nemen en hebben we voerende trends, toekomstperspectieven en cultuurverschuivingen verwerkt in een nieuw woonconcept: World of living.

Let's play

Consumenten willen ervaringen, zijn op zoek naar ’thrills’, ook thuis wil men een verlengstuk zien van hun wensen en way of life. Het is als het spelen van een lifestyle game, je kiest je avatar, een karakter die je zelf bepaalt en een omgeving waar jij je het liefst in wilt ‘spelen’. Het is per slot van rekening je eigen leven. World of living gaat in op het kiezen van je eigen wereld, waarin jij je het beste voelt. 

Concepting new ways of living

World of living is een woonconcept dat gaat over keuzes maken. Hou je van sporten, avontuur tijdens je reizen of woon je alleen en een superdruk sociaal leven; uitgangspunten die we vertaald hebben in complete woonstijlen en diverse meubelprogramma’s, die aansluiten op de verschillende leefstijlen en levensfases van consumenten. Bij ons blijft bij tijdens de sessies: ‘eens een hippie, altijd een hippie’ of ‘eenmaal de kickflip op je skateboard gedaan, dan zul je die altijd blijven willen doen’. Het mooie is dat we er een commercieel plaatje van hebben gemaakt, een matrix en een winkelformule.

Copyright Brand New Concept Lab 2024