Brand strategy | Business strategy | Brand book | Visual identity | Content
Woonwinkel Het Kabinet is op het gebied van wonen en lifestyle een begrip in Nederland. Wij hadden het genoegen om aan een bourgondisch gedekte tafel aan te schuiven om te brainstormen over de visie van het bedrijf; om deze vervolgens te verwerken in een brand book. De opdracht was om het verhaal van Het Kabinet op te schrijven en de collectie te definiĆ«ren door stijlgroepen te ontwikkelen die representatief zijn voor de kernwaarden van het hechte familiebedrijf. In onze gevoelsbeleving ging dit over thuiskomen, over ‘een huis zoals jij’.
In het ontwikkelde brand book heeft BNCL een gezicht gegeven aan de woonstijlen van Het Kabinet, van De verzamelaar tot aan De minimalist. Hiermee kreeg de collectie een menselijk aspect.
Defining styles
Voor Het Kabinet hebben we 3 stijlgroepen beschreven en gevisualiseerd, die representatief zijn voor de totale collectie, nu en voor de toekomst. Authenticiteit, avontuur, tijdloos, natuurlijke warmte en pure eenvoud, zijn kernwaarden die we hebben verankerd in de beschrijving van de collectie.