Brand strategy | Concept creation | Brand book | Logo & Visual identity
De uitdaging was om een lifestylemerk te ontwikkelen vanuit een idee dat het aanraken van materialen met een geschiedenis, van vormen die de zintuigen prikkelen, een antwoord moest zijn op een wereld die steeds digitaler en afstandelijker wordt. BNCL schreef het verhaal op van New Routz, over de schoonheid van ambacht, over het integreren van oud en nieuw in het heden. Het credo ‘Make, play, live, today’ gaat over het omarmen van nostalgie en het te verenigen met het nu.
The new vintage
Met het verhaal – opgeschreven in een brand book – werd een merkstrategie en collectie ontwikkeld: The new vintage. BNCL realiseerde een huisstijl en gaf een gezicht aan de toekomstige winkels. Inmiddels is New Routz nationaal en internationaal aan het uitrollen.
Distinguished
New Routz gaat over persoonlijke beleving, over het omarmen van avontuur en dat geluk in kleine, verrassende dingen zit. BNCL creëerde een beeldtaal die aansluit op het gedachtengoed en de visie van het merk.