vtwonen
retailconcept
vtwonen
A store with a twist
Retail strategy | Concept creation | Concept stores
Vtwonen is op interieur- en lifestylegebied een begrip in Nederland door haar eigenzinnige en herkenbare stijl. Het is een zeer gewaardeerd merk dat zowel in het eigen tijdschrift als op tv en online zichtbaar is. BNCL ontwikkelde een retailstrategie om het magazine (2D) te vertalen in een driedimensionale shopbeleving. Concept stores die de eigenzinnigheid van het merk moesten vangen: a store with a twist.
Bring fun back
Op een speelse en luchtige manier, met de nadruk op het geven van inspiratie, is door BNCL een vtwonen concept store ontwikkeld. Deze shop-in-shops laten je glimlachen en bieden inspiratie op het gebied van wonen en lifestyle door het tonen van verrassende combinaties en collecties.
Unique recipe
Tafel nooitgenoeg, Twist podium en Wall of favorites. Het zijn niet alleen tot de verbeelding sprekende namen, maar de ingrediƫnten van het unieke recept van de vtwonen concept store. Het gebruik van pakkende instore communicatie en inzet van social media onderstrepen deze attitude. Aan de hand van de ontwikkelde retail strategy is de collectie ondergebracht in bouwstenen waarmee de shop wordt opgebouwd. De vtwonen concept stores zijn nationaal uitgerold.
The build up
Van ontwerp naar uitvoering. Samen met een bouwteam en de stylisten
van vtwonen werd de concept store werkelijkheid.